فر برقی بهتره یا گازی؟
نوشته شده توسط : مهر

تفاوت ها، ویژگی ها و مزایا فر برقی یا اجاق گازی:

چه زمانی بهتر است فر برقی انتخاب کنیم؟ و اینکه فر گازی چه ویژگی هایی دارد؟ بیایید در این مقاله بدانیم.

 فر یک وسیله ضروری در خانه است، اما همه فرها یکسان نیستند. یکی از تفاوت‌های اصلی برای انتخاب به نوع آن مربوط می‌شود: در واقع، اجاق‌های برقی و اجاق گازی وجود دارند و برای خرید بهترین نوع مورد نیاز شما، باید تمام ویژگی‌های هر دو دستگاه را بدانید.
در این مقاله تمام تفاوت ها، ویژگی ها، مزایا و معایب هر راه حل را با پاسخ به برخی از سوالات متداول کشف خواهیم کرد.
اجاق برقی چگونه کار می کند؟
اجاق گاز چگونه کار می کند؟
فر گازی بهتر است یا فر برقی؟
 اجاق برقی چگونه کار می کند؟فر برقی بدون شک رایج ترین نوع در خانه های ماست. فر برقی به لطف دو المنت قرار گرفته در قسمت بالا و پایین کار می کند: این المنت ها گرم می شوند و از طریق جذب جریان الکتریکی، غذا به طور یکنواخت پخته می شود. در اکثر مدل های امروزی یک گریل نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد غذا را قهوه ای کنید.
دو نوع فر برقی وجود دارد.
فر های برقی ثابت، که در آن گرما توسط تشعشع پخش می شود، و تنها دارای دو عنصر گرمایش و گریل هستند.
اجاق های کانوکشن برقی (یا تهویه حرارتی)، مدرن تر و کاربردی تر: در این مدل ها، هوا به لطف فن در داخل محفظه به گردش در می آید که حرارت را به طور یکنواخت پخش می کند و به شما امکان می دهد در دماهای پایین تر و در زمان های کوتاه تری طبخ کنید.
اجاق گاز چگونه کار می کند؟از طرف دیگر، کوره گازی به لطف وجود یک مشعل که در قسمت پایینی قرار دارد کار می کند: هنگامی که شعله روشن می شود، مشعل گرما تولید می کند و سپس آن را در سراسر محفظه فر، ابتدا توسط تشعشع (گرما پخش می شود) از دیواره های فر یا از سیم پیچ گریل، در صورت وجود) و سپس به روش همرفت (هوای گرم تمایل به بالا رفتن دارد و با عبور از تماس با غذا، آنها را می پزد).به محض روشن شدن فر، مشعل با حداکثر قدرت کار می کند و به بالاترین درجه حرارت می رسد: پس از رسیدن به دمای مطلوب، شعله به طور خودکار کاهش می یابد و حرارت تا پخته شدن غذا ثابت می ماند.
فر گازی بهتر است یا فر برقی؟اکنون که تفاوت های عملکرد را درک کردیم، اجازه دهید به تفصیل در مورد مزایا و معایب هر نوع بپردازیم. در واقع، بهترین مدل مطلق وجود ندارد، اما، مثل همیشه، مناسب ترین مدل برای رفع نیازهای هر یک از ما وجود دارد.
اول از همه، تفاوت های قابل توجهی از نظر مصرف وجود دارد، در یک مورد برق و در مورد دیگر گاز. اجاق برقی مصرف نسبتاً بالایی دارد، به خصوص اگر زمان پخت طولانی و درجه حرارت بالا تنظیم شده باشد. از طرف دیگر یکی از مزایای فر گازی دقیقاً مصرف کم آن است: در واقع مشعل دما را در طول پخت ثابت نگه می دارد و شدت شعله را بدون خاموش شدن و دوباره روشن شدن مداوم تنظیم می کند.
 
 




:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: